dinsdag 25 november 2014

Beverrokje

Ik word 2, en ik zeg "neen", het is een gekend fenomeen dezer dagen. Idem voor de peuterpettigheid en woede-uitbarstingen die uit het niks lijken te komen (op minder dan een minuut tijd kan het humeur omslaan van megavrolijk naar megaongelukkig of megaboos).

Bovenstaande is ook zowat de rode draad in deze blogpost.

Ik werd spontaan verliefd op het beverstofje dat ik bij Babarum zag, en zag er meteen een stolpplooirokje in voor Fien. En zo geschiedde.

Het rokje op de foto krijgen (zonder peuter erin) bleek nog de makkelijkste opgave, dat lag immers stil, op de plek waar ik het wilde, zonder telkens hardnekkig uit beeld te verdwijnen, of ineens veel te dicht bij de lens te zijn.


Met peuter erin bleek dat minder evident. De catwalk van dienst: de Gamma, waar we in de rapte nog wat (goedkope) tegels gingen halen om de berging van vloer te voorzien. En driewerf hoera, daar waren schuifdeuren uitgestald, pret gegarandeerd voor Fien!

"Kom Fien, we gaan foto's maken!"

Waar is Fientje? Daaaaaar is Fientje!
 
"Boe, mama!"
 
 
Peuterlogica en misschien ook wel een beetje dril van moederlief: (kast)deuren moeten toe! (achteraan in de tailleband voorzag ik een verstelbare elastiek, zodat het rokje mooi aansluit aan haar poepje en nog wat kan meegroeien)


En toen zag ik het aankomen. Ik sprak de vervloekte woorden: "Kom, Fien, we gaan naar huis." uit, terwijl hare Fienigheid nog lang niet aan naar huis gaan dacht, en nog ijverig verstoppertje aan't spelen was in de kast. Het resultaat liet niet lang op zich wachten: draaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaa! Wel lief dat ze zo ineens wilt laten zien dat mama haar beverrokje netjes voerde :)


Peuters, you gotta love them.

3 opmerkingen:

  1. Wees al blij dat ze geen "nee!" riep tegen dat prachtige rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, wat een grappig fotomodelletje, die Fien! En wat is ze al groot geworden zeg! Wat gaat de tijd toch snel!
    lieve groetjes
    Hilde (van bij de knappe knoopjes, weet je nog?:))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, zo grappig voor veel peutermoeders, denk ik. Hier is die fase gelukkig voorbij :-)
    Tof rokje!

    BeantwoordenVerwijderen